دنیای امروز

یا علی

دنیای امروز

یا علی

آسوشیتدپرس: آمریکا ممکن است برای حل بحران سوریه با ایران وارد گفت‌وگوهای نظامی شود

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به توافق بدست آمده در مونیخ برای برقراری آتش‌بس در سوریه نوشت: ممکن است مقامات نظامی آمریکا برای مفاد این آتش‌بس مجبور به مذاکره با مقامات نظامی ایران شوند.

خبرگزاری فارس: آمریکا ممکن است برای حل بحران سوریه با ایران وارد گفت‌وگوهای نظامی شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به تداوم بحران در سوریه، نوشته است که آمریکا که سال گذشته با ایران به توافقی دیپلماتیک رسید، حالا احتمالا باید در سطح نظامی هم وارد گفت‌وگو با تهران شود.

این خبرگزاری آغاز مذاکرات نظامی بین ایران و آمریکا را «تابویی دیگر» خوانده که می‌تواند شکسته شود. در این گزارش با اشاره به برگزاری مذاکرات سوریه با حضور 17 کشور از جمله ایران، نوشته است که «برای دولت (باراک) اوباما، ایران با همه کشورهای دور میز تفاوت دارد.»

آسوشیتدپرس با بیان اینکه مذاکرات برای برقراری آتش بس در سوریه «ذاتا نظامی» هستند، مدعی شده است که در این صورت ممکن است مقامات آمریکایی مجبور شوند برای بحث در مورد مناطق تحت پوشش آتش‌بس، گروه‌های مستثنا از رفع مخاصمه و همچنین تعیین مصداق‌های نقض آتش‌بس و پاسخ‌های احتمالی با آن، با مقامات نظامی ایران روی نقشه بحث کنند.

  ادامه مطلب ...

نخست‌وزیر لبنان: ایران در کل منطقه تأثیرگذار است


نخست‌وزیر لبنان با رد آنچه آن را «تحت قیمومیت بودن لبنان برای ایران» خواند گفت: ایران در کل منطقه و از جمله لبنان تأثیرگذار است.

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر لبنان: ایران در کل منطقه تأثیرگذار است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تمام سلام» نخست‌وزیر لبنان در گفت‌وگویی تلویزیونی، درباره مسائل مهم منطقه‌ای و داخلی اظهارنظر کرد.

به نوشته خبرگزاری ملی لبنان، «تمام سلام» در ابتدا در مورد انتخاب رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد که مسأله ریاست‌جمهوری نباید در گرو تحولات منطقه‌ای باشد‌.

وی سیاست خارجی لبنان را بر اساس قانون اساسی و بیانیه نخست‌وزیری دانست و در توجیه تعویق یا لغو کمک‌های مالی عربستان برای تجهیز ارتش لبنان نیز گفت که هیچ شکی به وصول این کمک‌ها ندارد و در این مورد باید به قیمت نفت نیز توجه کرد.

در حالی که عربستان سال گذشته از تامین بودجه مالی قرارداد تسلیحاتی لبنان و فرانسه برای تجهیز ارتش لبنان خبر داده بود، اواخر سال 2015 اعلام کرد که این مسئله را به حال تعلیق در آورده است.

تمام سلام در مورد سلاح حزب‌الله نیز گفت: این موضوع به میز گفت‌و‌گوها مربوط است و اما در مورد حضور حزب الله در سوریه و سیاست عدم‌دخالت، باید گفت که بین خواسته‌ها و واقعیت‌ها تفاوت وجود دارد.

نخست‌وزیر لبنان همچنین، با رد  آنچه آن را «تحت قیمومیت بودن لبنان برای ایران» نامید، گفت: ایران در کل منطقه و از جمله در لبنان تأثیرگذار است.

تمام سلام در مورد نقش «سعد الحریری» رئیس جریان 14 مارس و حزب المستقبل (نزدیک به غرب و عربستان) نیز تأکید کرد: هیچ وقت احساس نکردم که دولتی در سایه حضور سعد الحریری هستیم بلکه ما دولتی در سایه وجود شرایط حاضر هستیم.

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

تخریب‌کنندگان شورای نگهبان اعتبار خود را از کجا آورده‌اند؟/ ملاحظات سیاسی،برخی را از مسیر شفافیت بیرون برده

خطیب نمازجمعه امروز تهران با تأکید بر اینکه اگر شورای نگهبان قانونی نباشد نامزدهایی را هم که تأیید می‌کند قانونی نخواهند بود گفت: کسانی که همنوا با بیگانگان به شورای نگهبان حمله می‌کنند اعتبار خود را از کجا آورده‌اند؟

خبرگزاری فارس: تخریب‌کنندگان شورای نگهبان اعتبار خود را از کجا آورده‌اند؟/ ملاحظات سیاسی،برخی را از مسیر شفافیت بیرون برده

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب جمعه تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه امروز تهران، انتخابات را در سه مرحله حائز اهمیت خواند و گفت: اصل حضور مردم که دلیل ادامه حیات سیاسی مردم است و اعلام دخالت در سرنوشت خودشان است، یکی از برکات انقلاب اسلامی است که نشان داد ما صاحب فکر و هویت هستیم و می‌توانیم با حضور خود، دینمان را حفظ کنیم.

وی معنای آمدن به پای صندوق‌های رأی را اعلام اینکه مردم هم‌چنان مؤمن به انقلاب اسلامی، امام(ره)، شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند، عنوان کرد و بیان داشت: مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی اعلام می‌کنند که ما از پای نمی‌نشینیم و این انقلاب را به دست صاحب آن می‌رسانیم.

*حضور قوی وفاداران به راه شهدا در انتخابات؛ موجب تشکیل مجلسی کارآمد

  ادامه مطلب ...

با صدور پیامی رهبر انقلاب درگذشت آیت الله حاج سید محمدباقر خوانساری را تسلیت گفتند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله حاج سید محمدباقر خوانساری را تسلیت گفتند.

خبرگزاری فارس: رهبر انقلاب درگذشت آیت الله حاج سید محمدباقر خوانساری را تسلیت گفتند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم بزرگوار آیت الله حاج سید محمدباقر خوانساری را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله آقای حاج سیّد محمّدباقر خوانساری رحمت الله علیه را که از نخستین روزهای نهضت امام خمینی رضوان الله علیه در شمار مدافعان فعّال نهضت محسوب می‌شدند و اقدامات ایشان در نجف اشرف در حمایت از امام خمینی منشأ اثر بود، به بازماندگان محترم و عموم ارادتمندان و علاقمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات آن مرحوم را از خداوند متعال خواستارم.

سیّد علی خامنه‌ای
28 بهمن 1394

تکذیب ورود سامانه اس ۳۰۰ به ایران در پنجشنبه/ایران هنوز قیمت مندرج در قرارداد اس ۳۰۰ را پرداخت نکرده است



وزارت دفاع روسیه ارسال سریع اولین سری از سامانه دفاع موشکی اس -300 به ایران را که پنجشنبه هفته جاری اعلام شده بود ، تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس: تکذیب ورود سامانه اس ۳۰۰ به ایران در پنجشنبه/ایران هنوز قیمت مندرج در قرارداد اس ۳۰۰ را پرداخت نکرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس در حالی‌که برخی منابع روس از ارسال سامانه دفاع موشکی اس -300 به ایران در فردا (پنجشنبه) خبر داده بودند،  وزارت دفاع روسیه به صراحت ارسال سریع سامانه اس -300 به ایران را  در این تاریخ تکذیب کرد.

به نوشته خبرگزاری روسی «تاس» یک مقام عالی‌رتبه وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) گفت: «این حرف مزخرف است. آغار ارسال اولین سری از سامانه‌های موشکی اس- 300 MU-2  میسر نیست دهد زیرا  تا تاریخ 16 فوریه طرف ایرانی  قیمت مندرج در قرارداد را پرداخت نکرده است.

این مقام ارشد نظامی روسیه افزود: «حضور وزیر دفاع ایران در آستاراخان و در مراسم ساختگی ارسال نخستین سامانه‌های دفاع موشکی اس 30 به تهران امکان پذیر نیست.»