دنیای امروز

یا علی

دنیای امروز

یا علی

ساعت ۱۵ یکم فروردین ۹۷؛ سخنرانی نوروزی امام خامنه‌ای در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی



تولیت آستان قدس رضوی(ع) از مردم برای حضور باشکوه در سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در حرم رضوی دعوت به‌عمل آورد و گفت:‌ مراسم باشکوه سخنرانی رهبر معظم انقلاب از ساعت ۱۵ روز چهارشنبه یکم فروردین‌ماه ۹۷ در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می‌شود.

مشهد|ساعت 15 یکم فروردین 97؛ سخنرانی نوروزی امام خامنه‌ای در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی

مردمی شدن تنها به میان مردم رفتن و عکس گرفتن نیست



مردمی شدن تنها به میان مردم رفتن و عکس گرفتن نیست

   سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز پنج شنبه 24 اسفندماه در دیدار با  حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی ‌آل‌هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: حجت الاسلام آل هاشم ارزش‌های دهه اول انقلاب را احیاء کرد و از حرکت های مردمی و انقلابی وی تقدیر و تشکر می کنم.

وی سپس با بیان اینکه حجت ‌الاسلام آل‌هاشم مردمی بودن را به معنای واقعی کلمه آغاز کرده است، ادامه داد: این حرکت ها روی سایر ائمه جمعه نیز اثر گذاشته و باید این مسیر تداوم یابد.

رضایی سپس با بیان اینکه مردمی بودن دهه اول انقلاب بدان معنا بود که کارها را به دست ملت بسپاریم، افزود: ولی حالا متاسفانه برخی از مسئولان مردم را باور ندارند و این درحالیست که دست خدا و قدرت پرودگار در مردم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فرماندهان دوران جنگ حقوق‌بگیر نبودند گفت: در این ۴۰ سال محتوای برخی واژه‌ها از دست رفته است و با آنکه واژه‌ها ظاهر خوبی دارند، اما مفاهیم دهه‌ اول انقلاب در آن‌ها دیده نمی‌شود.

وی اظهار داشت: مردمی شدن تنها به میان مردم رفتن و عکس گرفتن نیست، بلکه باید مشکلات مردم را حل کرد. در زمان جنگ فرمانده گردان ‌ها، تیپ ‌ها و لشکرها فرزندان گمنام، ناشناخته و در عین حال مردمی بودند.

الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو، باز گذاشتن راه نفوذ غربی‌ها/ چرا پیوستن به کنوانسیون پالرمو یعنی حر



متأسفانه در کشور ما تا بحث عضویت و همکاری با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی مطرح می‌شود، بسیاری از مسئولین به سرعت پیوستن به آن نهاد را لازم و ضروری بیان می کنند، درصورتی‌که عدم نگاه دقیق به نتایج پیوستن به این کنوانسیون‌ها، کشور را با مشکلات ناشی از اجرای آن‌ها رو به رو می‌کند و عدم اجرای این کنوانسیون‌ها، می­ تواند عواقب امنیتی، مالی و تهدیدات زیادی را برای کشور ایجاد می‌کند.

بولتون بین سبیل داشتن و مشاور ترامپ شدن کدام را انتخاب می‌کند؟!



بولتون بین سبیل داشتن و مشاور ترامپ شدن کدام را انتخاب می‌کند؟!  در حالیکه طی روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره احتمال برکناری «هربرت مک‌ مستر» مشاور امنیت ملی ترامپ در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده، برخی منابع از "سبیل" جایگزین احتمالی او به عنوان یک "مشکل بزرگ" یاد کرده‌اند.

 

جان بولتون، نماینده تندرو اسبق آمریکا در سازمان ملل، که نام او به عنوان جایگزین احتمالی مک‌مستر مطرح شده است، پیش از این یکبار به خاطر سبیلش نتوانست وارد دولت ترامپ شود!

سال گذشته در ابتدای ورود ترامپ به کاخ سفید، جان بولتون یکی از جدی‌ترین گزینه‌های او برای تصدی وزارت خارجه آمریکا بود اما یک منبع نزدیک به ترامپ بعدها فاش کرد که ترامپ او را تنها به این خاطر به عنوان وزیر خارجه خود انتخاب نکرد که از سبیل او خوشش نمی‌آمد!

ماجرای صدور حکم بازداشت دختر ملک سلمان چیست؟



دستگاه قضایی فرانسه حکم بازداشت خواهر ولیعهد سعودی را صادر کرد.

ماجرای صدور حکم بازداشت دختر ملک سلمان چیست؟ ،خبرگزاری فرانسه گزارش داد دستگاه قضایی این کشور حکم بازداشت حسه بنت سلمان، خواهر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را به این دلیل که محافظ شخصی‌اش در سال ۲۰۱۶ یک کارگر را در آپارتمانش در پاریس کتک زده بود، صادر کرد.

حسه بنت سلمان تنها دختر ملک سلمان، پادشاه عربستان است و ۴۴ سال دارد. ملک سلمان ۱۱ پسر دارد. حسه همواره به پاریس سفر می‌کند.

کارگری که از محافظ شخصی حسه کتک خورده بود گفت که وی برای برخی کارهای منزل سپتامبر ۲۰۱۶ به آپارتمان وی رفته و از اتاقی که درحال کار کردن در آن بود عکس گرفت. حسه وی را متهم کرده بود که قصد دارد این تصاویر را در رسانه‌ها بفروشد.

این کارگر گفت که وقتی حسه وی را درحال عکس‌برداری دید به محافظش دستور داد او را کتک بزند.

ماجرای صدور حکم بازداشت دختر ملک سلمان چیست؟