دنیای امروز

یا علی

دنیای امروز

یا علی

بازدید فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از یکانهای تیپ 223 شهید شهرامفر


http://www.aja.ir/portal/Picture/

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر سر لشکر عطاالله صالحی از نیروها و تجهیزات تیپ 223 شهید شهرامفر بازدید کرد .

در این بازدید تکاوران تیپ 223 شهید شهرامفر اقدام به نمایش توانمندی ها، امکانات و تجهیزات خود کردند  . فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از سربازان و تکاوران تیپ 223 تشکر و قدردانی کرده و در پایان بازدید رضایت و خشنودی خود را از آمادگی و ورزیدگی نیروها و تجهیزات این تیپ اعلام کرد .

نامه نگاری دولت اوباما با ایالت‌های این کشور جهت بازنگری در قوانین مرتبط با ایران


خبرگزاری فارس: نامه نگاری دولت اوباما با ایالت‌های این کشور جهت بازنگری در قوانین مرتبط با ایران

روزنامه ‌آمریکایی از ارسال نامه‌ای از سوی دولت آمریکا به فرمانداران ایالتی برای بازنگری در قوانین مربوط به همکاری با ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «استفان مول» هماهنگ کننده دولت آمریکا در زمینه اجرای برجام با ارسال نامه‌ای به تمامی 50 فرماندار ایالت‌های آمریکا و مقام‌های محلی از آن‌‌ها درخواست کرده تا قوانین مرتبط با ایران چون مواردی که مانع همکاری شرکت‌ها در تعامل با این کشور می شوند را بازنگری نمایند.

به نوشته «شیکاگو تریبیون» «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در تابستان گذشته به اعضای کنگره گفته بود که در مسیر اجرای توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران که به واسطه آن برخی تحریم‌های اقتصادی نیز رفع شده‌اند، دخالت نکنند.

بر این اساس، سران ایران نیز در ماه گذشته از عدم اکتساب مواردی قابل توجه در توافق هسته‌ای شکایت کرده‌اند و حتی رییس بانک مرکزی ایران جمعه گذشته در واشنگتن از امکان به خطر افتادن برجام به همین دلیل سخن گفت.

در بخشی از نامه استفان مول قائم معاون وزیر خارجه به فرمانداران ایالتی آمریکا آمده است: «برخی ایالات قوانینی را وضع کرده‌اند تا مشوقی‌هایی برای تغییر رفتار ایران باشد. اگر چنین قضیه‌ای در ایالات شما صادق است، من به شما توصیه می‌کنم برجام را در نظر گیرید که بر اساس آن به طور قابل توجهی راستی آزمایی  که برنامه هسته‌ای ایران مسالمت آمیز بوده و خواهد بود را تضمین می‌نماید.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز در این زمینه گفته است: «آمریکا به عنوان بخشی از تعهداتش  در برجام متعهد به ترغیب ایالت‌ها و فرماندهان آن‌ها در لحاظ  کردن ایجاد تغییر سیاست آمریکا در سایه برجام  که می‌تواند بر قوانین و مقررات ایالتی و محلی نیز تاثیر گذارد، است. »

این رسانه آمریکایی نوشت: برخی مدافعان تحریم‌های ایالتی آمریکا می‌گویند که چنین قوانین و تحریم‌هایی نباید برداشته شوند زیرا بسیاری از آن‌ها نه تنها به خاطر برنامه هسته‌ای ایران ، بلکه به خاطر موارد حقوق بشری و توسعه موشک‌های بالستیک و حمایت از تروریسم این کشور وضع شدند.

موسم وداع از اولین شهدای مدافع حرم ارتش شهدا باز می گردند ؛ تعویض پرچم های سرخ با سربندهای زرد

 

شهدا باز می گردند ؛ تعویض پرچم های سرخ با سربندهای زرد + فیلم

وداع همیشه سخت است... وداع همیشه خیلی سخت است.. حالا تو فکر کن بخواهی رفیقت را با یک سربند " کلنا عباسک یا زینب س " به دل خاک بسپاری! دل بریدن همیشه سخت است...  زن و مردها ، پیراهن مشکی برتن و روی چهره غم دارند ... و صورتهاشان تبدار از داغی بزرگ... هنوز هیچکس نگریسته.. هنوز بغض هیچکس وا نشده... آسمان اما ، بی طاقت است... دانه های تسبیح باران از دستش رها شده و روی سرو صورت تب دار این جماعت فرو می ریزد ... وارد معراج میشوی و می بینی هرگوشه اش جوانی کز کرده و با بغض به روبرو خیره مانده است...

ادامه مطلب ...

روحانی در ترکیه

روحانی در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور ترکیه:

تجزیه هیچ کشوری را نمی‌پسندیم/قدرت‌های خارجی نمی‌توانند برای سرنوشت کشوری تصمیم بگیرند

خبرگزاری فارس: تجزیه هیچ کشوری را نمی‌پسندیم/قدرت‌های خارجی نمی‌توانند برای سرنوشت کشوری تصمیم بگیرند

رئیس‌جمهور با اشاره به ادامه ناامنی‌ها در منطقه به ویژه در سوریه و عراق گفت: سرنوشت هر کشوری در اختیار مردم آن کشور است و هیچ قدرت خارجی نمی‌تواند برای سرنوشت کشوری تصمیم‌گیری کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان عصر امروز در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی اظهار داشت: بخش اول سفر ما شرکت در جمع کنفرانس همکاری کشورهای اسلامی OIC که اهداف بسیار مهمی از جمله همکاری کشورهای اسلامی دارد، بود.

وی با بیان اینکه این همکاری‌ها دو هدف اصلی را به دنبال دارد، افزود: اولین هدف بحث وحدت دنیای اسلامی است و دومی احقاق حقوق ملت فلسطین و تلاش برای رفع ظلم و بیداد از طرف رژیم صهیونیستی نسبت به ملت مظلوم فلسطین است.


ادامه مطلب ...

حاشیه‌نگاری از دیدار صمیمی رهبر انقلاب و جمعی از مسئولان

جلسه‌ای شیرین با چهل تکه‌ای قشنگ!/ رودخانه‌های کوچک و بزرگی که باید به اقیانوس انقلاب بریزند/ انقلاب باید نشان بدهد که می‌تواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند

خبرگزاری فارس: جلسه‌ای شیرین با چهل تکه‌ای قشنگ!/ رودخانه‌های کوچک و بزرگی که باید به اقیانوس انقلاب بریزند/ انقلاب باید نشان بدهد که می‌تواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند

مدیر روابط عمومی دفتر رهبری حاشیه‌نگاری دیدار منتشر نشده 24/1/1395 جمعی از مدیران نظام با رهبر معظم انقلاب را در صفحه کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سپهر خلجی مدیر روابط عمومی دفتر رهبری حاشیه‌نگاری دیدار منتشر نشده 24/1/1395 جمعی از مدیران نظام با رهبر معظم انقلاب را در صفحه کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد:

سه‌شنبه گذشته (24 فروردین 95) جمعی از مسئولان فعلی و قبلی کشور در سطوح مختلف، با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند؛ جلسه‌­ای صمیمی و شیرین بود و آقا بحث‌های مهمّی مطرح کردند که مخاطب آنها فقط حاضران در جلسه نبودند؛ با توجه به اینکه گزارش رسمی از این دیدار منتشر نشد و یکی از روزنامه‌ها نیز روایت ناقص و کوتاهی از دیدار را منتشر کرد، به نظرم آمد که از فرصت حضور در جلسه استفاده و در قالب یک حاشیه‌نگاری، روایت این دیدار را که قابل استفاده عمومی است، منتشر کنم:


ادامه مطلب ...